RSS
czwartek, 17 marca 2011
sobota, 26 lutego 2011

W nową wersję singla nie miałem jeszcze okazji pograć, ale przetestowałem multiplayera. Jest lepiej, ale nie jest dobrze. Co się zmieniło na plus?

 

+ Nie pojawia się już błąd "Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?"

 

+ Nie spotkałem problemów ze zduplikowanymi/znikającymi przedmiotami.

 

+ Wszystko chodzi płynniej, mniej jest kłopotów z synchronizacją (nie spotkałem np. piasku/żwiru spadającego w nieskończoność, walka z potworami jest płynniejsza)

 

Jakie są problemy?

 

- Niestety wciąż można spotkać potwory lub zwierzęta zanurzone w połowie w ziemi itp.

 

- Zaliczyłem jedną zwiechę do czarnego ekranu.

 

Wygląda na to, że jeszcze jeden czy dwa update i będzie się dało grać!

wtorek, 22 lutego 2011
Minecraft Beta 1.3

Beta 1.3 właśnie wyszła. Uaktualniony został zarówno klient, jak i serwer. Poniżej będę sukcesywnie umieszczał informacje o nowościach.

 

* Nowy format zapisu mapy. Po pierwszym wczytaniu mapy na singlu, lub pierwszym uruchomieniu serwera dokona się automatyczna konwersja na nowy format. To chwile może zająć... Wygląda na to, że nie ma już więcej lagów przy szybkim przemieszczaniu się (np. minecartem).

 

* Nowy system generowania oświetlenia. Na pierwszy rzut oka gra działa znacznie szybciej i płynniej a efekt światła i cienia jest znacznie lepszy! (Windows 7)

 

* Łóżko budujemy tak. Po ustawieniu (jak każdy inny blok) możemy się do niego położyć klikając prawym klawiszem myszy. Sen pozwala przeskoczyć bezpośrednio z nocy do następnego dnia.

 

 

 

 

 

piątek, 04 lutego 2011
Wasze domy

Kolejny materiał od czytelnika. Okazały dom w zielonej okolicy ;-)

 

a2a1

wtorek, 01 lutego 2011
Starość nie radość

Patrząc na wyniki sondy (tej o wieku) zaczynam się zastanawiać, czy nie jestem za stary na tą grę :)

Predator

 

p.s.

Znalezione w komentarzach na GameCorner.pl

 

 

Tagi: wideo
19:39, sztos-1
Link Komentarze (1) »
niedziela, 30 stycznia 2011
Lepsza automatyczna kolej

Jeden z czytelników przesłał wariant konstrukcji automatycznej kolei przedstawionej tutaj. Jest on znacznie bardziej upakowany. Oto on:

 

 

 

sobota, 29 stycznia 2011
Spalarka lub zsyp

Poniżej szklanej barierki znajdują się dwa kamienie z piekła. Ich cechą charakterystyczną jest to, że raz podpalone zapalniczką, będą się palić wiecznie. Wykorzystuję tę budowlę jako rodzaj zsypu, w którym mogę unicestwiać zbędne wykopaliska (kamień, piach). Staję na przeciwko barierki, włączam inventory i przeciągam rzeczy do wyrzucenia poza okno inventory. Ten sam efekt można uzyskać wykorzystując lawę (lub kaktusa, jak zasugerował czytelnik medlor ), ale przedstawione tutaj rozwiązanie jest bardziej efektowne wizualnie. :-)

 

piątek, 28 stycznia 2011
Jak szukać diamentów?

Recepta jest tylko jedna, ale za to prosta. Kopiemy najniżej jak się da, czyli do podłoża skalnego (bedrock). To jest nasz poziom zerowy. Następnie wracamy do góry licząc stopnie. 1, 2, 3 etc. Między poziomem 10 a 16 jest najwięcej diamentów. Ot cała filozofia.

 

Jak słusznie zauważył czytelnik "ramarren" diamenty występują w grupach. Z tego, co widziałem na filmach, to najlepiej jest kopać co trzy bloki. Wtedy mamy pewność, że nie przegapimy złoża, bo będzie ono widoczne albo z jednego albo z drugiego korytarza.

 

 

 

Szlamiaki jednak istnieją

Z tego, co piszą tutaj wynika, że szlamiaki (slime) zostały przywrócone do gry od wersji Beta 1.2_01... Nie spotkałem do tej pory żadnego. Ponoć trzeba ich szukać w 16 najgłębszych warstwach planszy.

sobota, 22 stycznia 2011
Ważne: Wasze pomysły

Jeśli ktoś z was chciałby podzielić się swoim pomysłem, to proszę pisać - jeśli będzie miał on ręce i nogi (albo chociaż ręce), to z pewnością dodam go do bloga. Obrazki powinny mieć 600px szerokości.

 

Kontakt: minecraft_blog@o2.pl

 

Jeszcze bardziej automatyczna kolej

Udało mi się wprowadzić funkcję autoresetu do boostera.

Jak widać tor należący do wagonika, który nas wystrzeliwuje, ciągnie się dalej w lewą stronę. Porównaj z tym.

 

 

Tutaj widzimy, gdzie prowadzi ten tor. Nie idzie on bezpośrednio do systemu boostera...

 

 

... ale jest podłączony w ten sposób. Chodzi o to, żeby wagonik wrócił tym samym torem, którym przyjechał.

 

 

Przy takim połączeniu "T" wagonik zawsze będzie skręcał w lewo, czyli w naszym przypadku do boostera. Proszę porównać powyższe obrazki ze starym boosterem z poprzedniego wpisu.

Kinect + Minecraft

Tagi: wideo
11:27, sztos-1
Link Komentarze (1) »
piątek, 21 stycznia 2011
Wykrywanie pory dnia #3

No i mam problem... Nie wiedziałem, że spawner generuje potwory tylko wtedy, gdy gracz jest w odległości nie większej niż 16 pó (kostek) od niegol. Na forum dyskutowane są alternatywne rozwiązania.

 

czwartek, 20 stycznia 2011
Wykrywanie pory dnia #2

Nie byłem w stanie rozwiązać problemu samemu, więc udałem się na forum Minecrafotwe, gdzie uzyskałem bardzo fajne rozwiązanie. Wkrótce opiszę je tutaj (muszę przemyśleć sprawę ;-)

Tymczasem:

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1020&t=147927

 
1 , 2 , 3 , 4
Powrót na stronę główną